Min blogglista

tisdag 1 februari 2011

Ut med självhjälpen!

Nu har jag verkligen kommit igång med städningen av bokhyllor. Och gud så mycket skräp man samla på sig!
En del förlag skickar hela utgivningen för recension utan att man bett om det.
Därför ligger böcker om självhjälp, livspussel, livscoaching, mindfullness och egoboosting i travar. Till och med böcker om att spå i hand , handåläggning och massage finns.
Men det ska det bli ändring på. Nu rensar jag ut och packar i kassar, det är en bra början. Sen hamnar böckerna hos olika mottagare, hoppas någon blir glad för vår tids vidskepelseböcker.
Det var enklare när jag var ung. Då ville man ut, upp och bort. Ville skapa ett eget liv - utan annan livscoach än goda råd hemifrån - och det har ju gått hyfsat.
Hoppas att någon snart vågar säga det högt: alla de här moderna livsstilsböckerna är bara kejsarens nya klädet. Och någon gör en bra affär på att erbjuda osäkra människor olika program för livet.
Ska jag ge ett råd så blir det: känn efter vad du själv vill och gå in för det till 110 procent!
Nu lägger jag boken Egoboost högst upp i högen som ska ut och bort.

1 kommentar: