Min blogglista

söndag 20 mars 2011

Sött och salt på Åland

Ja, nu har jag förberett mig för att prata om nyutkommen åländsk litteratur på Mariehamns litteraturdagar. Klockan 9.30 nästa lördag ska Kjell Andersen och jag försöka presentera allt som kommit ut det senaste året.
Och det är inte lite, ett 40-tal titlar. Allt från barnböcker och årsböcker till romaner, essä, konst och historia. Och mycket annat.
Att presntera alla 40 på de 45 minuter vi har för programpunkten En blandning av sött och salt  är inte möjligt, man blir tvungen att välja.
Två böcker jag kommer att ta upp är Johannes Salminens "Islams två ansikten" och Liselott Willéns roman "Ingenstans under himlen", en kusligt aktuell roman om hur dna-register kan brukas - och missbrukas.
Och så ska jag väl hinna med så där 15 böcker till...
 Hoppas vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar