Min blogglista

tisdag 10 maj 2011

Satir om vår tid

Av en händelse fick jag syn på titeln. "Fru Bengtssons andliga uppvaknande" stod det och en fågel med djävulssvans på omslaget.
   En sådan bok måste så klart undersökas och nu sitter jag här och småskrockar åt Caroline L Jensens satiriska roman.
   Fru Bengtsson är inte alls någon blid gammal dam. Hon är beredd att gå en rond mot den moderna tidens djävulskap i de former den tar sig. Det betyder att många egendomliga händdelser börjar inträffa på gatan där fru Bengtsson bor.
   Det ärt sällan man läser en modern satir över livet som det levs idag. Bara det är en anledning till att läsa boken. Och så slipper man taffligt ihopkomna deckarintriger, som finns i så många böcker.
   Heja, fru Bengtsson!

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att någon har hittat till min lilla fruga! Hon har annars levt ett rätt stillsamt och... oupptäckt bokliv här i Sverige. Jag är glad att du gillar den. :)
    Caroline

    SvaraRadera
  2. Hoppas du vill läsa min bok också som jag debuterar med i maj. Den heter Refuserad, från amatör till proffs i den ädla konsten att inte bli publicerad som författare :) Förlag Duodito

    http://desireefredlund.blogspot.com/2011/04/mitt-bokomslag.html

    SvaraRadera
  3. Hej Caroline och Desiré!
    Jo, jag tycker att det är riktigt intressant med lite underground i fråga om kvinnoböcker, jag läser dem gärna!
    Och vill du att jag ska recensera så skicka en bok till mig på Ålandstidningen, PB 50, AX-22101 Mariehamn så tar jag mig an boken.

    Benita M-E

    SvaraRadera