Min blogglista

onsdag 17 augusti 2011

Nja för Nesser

Nu har jag läst ut Håkan Nessers senaste, "Himmel över London" och jag är inte så förtjust.
Det är en roman om en en roman, en roman om tiden och vad den gör med oss.
   Och bitvis är den lysande och underhållande, det är helheten det är fel på.
   Jag gillar inte att författaren skriver mig på näsan hur jag ska läsa och tolka. Behöver författaren göra det så vet han att nåt är fel, och det tror jag Nesser känt på sig. Han försöker få in alltför mycket på för liten plats.
   Visst ska man tolerera att författare leker med genren, i Nessers fall med thrillern. Men författaren måste bestämm sig för vad han/hon skriver, annars blir det jobbigt föe läsaren.
   Den här romanen är som en säck full med ålar som slingrar åt alla håll. Jag gillar inte upplägget men givetvis står det alla fritt att ha åsikter om romanen.
   Hoppas ni kommenterar Nesser!

1 kommentar:

  1. Har lyssnat på denna och förstår mig heller inte på den. Gillade den inte alls. Blev väldigt besviken!

    SvaraRadera