Min blogglista

måndag 24 oktober 2011

I mitt husapotek

Ibland måste man ta en paus från all nyttig läsning.
   För det ändamålet har jag en bunt av P G Wodehouse-pocketar i Penguins klassiska serie  En halvtimme eller så med Wodehouses icke-tänkande hjältar räcker. Som Bertie Wooster, alltid räddad av sin smarta betjänt Jeeves. Jag fnissde högt i går när jag läste "Aunts arn't Gentlemen" - och det vet man ju.
    Bertie ska vila upp sig i en hyd stuga i byn The Maiden Eggesford där faster Dahlia, ett rivjärn som inte går av för hackor, bor. Men värst av allt, Bertie förföljs av en katt som hela tiden dyker upp när han minst anar. Berie blir misstänkt för att ha dåliga avsikter med katten och dras in i en hektisk härva av förvecklingar. En sån som bara P G W kunde hitta på.
   Helt klart är att de här böckerna kurerar allt från snuva till höstdepp. Tack och lov så har jag en hel hög i husapoteket.Det finns en del i svensk översättning också, leta på biblioteken och be dem ta fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar