Min blogglista

lördag 7 januari 2012

Mankells kines

Kan du inte tipsa om nånting som är riktigt ruggigt spännade, undrade en bekant.
   Och det kan jag väl göra. Jag drar med fingret längs hyllan där L och M står och stannar vid den Henning Mankell jag senast läste, "Kinesen" från 2008.
   På ett högst typiskt Mankell-vis knyter den ihop grymma mord i Nporrland med kinesiska emigranter i USA. Det är en bok om hat och hämnd, stt göra det man tycker är rättvist utifrån ett förvirrat sätt att se. Det är väldigt spännade att se hur intrigtrådarna löper samman och jag sträckläste slutet.
   Annars får man väl läsa om Wallender-serien eftersom Mankell, för att slippa skriva fler böcker i serien låtit sin hjälte gå in i demensens dimmor.
   Mycket läsning får man, romanen är 580 sidor och den finns som pocket om man vill ha ett eget ex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar