Min blogglista

tisdag 21 februari 2012

Ny stil på Vi Läser

   Jag blir alltid glad av att få en ny boktidning i handen. När min snälla storasyrra i Stockholm skickar över Vi Läser till mig är det läsfest. Och nej, den kan inte köpas på Åland av någon helt outgrundlig anledning.
  I alla fall så har man stuvat om tidningen en del, ny typografi på omslaget och mindre format. Inte för att jag tycker att det behövdes, originalversionen var tillräckligt bra. Men så är det, tidningsmakare älskar att göra om och hoppas alltid att de gör bättre.
  En intressant intervju med Joan Didion finns liksom en lååång intervju med Hanne -Vibeke Holst, hyllad dansk författare som skriver om moderna kvinnor i politik. Konstigast var artikeln om knarksmugglaren i Brasilien som fick läsning av klassiker som straff! som om det skulle vara ett straff att läsa!
    Roligast var arkeologen Jonathan Lindströms artikel om underhållande fel i romaner. Som att en romersk gladiator hos Conn Iggulden vred sig i syfilissmärtor. Det var inte möjligt, "syffen" kom till Europa så där 1500 år senare.
  Roligt skrivet och många lästips.
  Jo, jag fortsätter vara glad över Vi Läser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar