Min blogglista

onsdag 18 april 2012

För vrålhungriga

   Nu kommer en ung generation kokboksförfattare med ambitioner.
    En av dem heter Matilda Mannström och hon har gett ut boken "Vrålhungrig - mat nu eller genast". En bok i litet format med rätter som går snabbt att laga. Påfallande mycket gröna rätter och mat som går snabbt att laga. För det är vad som behövs när man kommer hem från jobbet och är just - vrålhungrigt.
   Man vill ha god mat och det fort. Då är den här boken en liten räddare i nöden.
   Här finns röror av olika slag, ett recept på morotssopa med ingefära, naanbröd att baka i stekpannan och en matig räksoppa. Sallader av olika slag, kålknyten med spännande fyllning och förstås efterrätter och några bakverk.
  Här finns mycket att hämta för hungriga. Min mage blev hungrig bara av att tänka på mat. Kurr!

2 kommentarer:

  1. det låter ju perfekt. den skulle jag ha. jag har ingen framförhållning när det gäller mat. kommer på att jag måste äta något när jag är hungrig så jag dör... jämt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, du skulle säkert kunna få hjälp av boken. Åtminstone medan man bläddrar i den är det lätt att planera för bättre matvanor.

      Radera