Min blogglista

onsdag 19 december 2012

Naturen på vantar och mössor

 I god tid före jul passade jag på att skaffa en riktig önskebok som jag ska fgörgylla helgen med. Det är "Mänstersticka i färg" av Susan Anderson Freed

   Hon kombinera traditionell tvåfärgsstickning med nya spännande motiv som hämtar inspiration från naturen. Här finns renar, fåglar av många slag, fjärilar och sagodjuret grip.
  Mönster till basker, eller en skid- eller perumössa finns eller man kan välja att sticka fingervantar eller tumvantar. Eller också också göra en vante som är både fingervante och tumvante i ett! 
  Alla mönster presenteras i tydliga diagram och med utförliga beskrivningar. Stickaren lär sig smarta knep om de bästa sätten att sticka vantar på - börja uppifrån! - och hur man använder två eller tre olika färger i sin stickning. 
 Mönstren passar bäst för dem som redan kan grunderna i stickning och som vill lära sig nya spännande tekniker. Nu ska jag ta fram garn och stickor tills jag blir julledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar