Min blogglista

onsdag 18 februari 2015

Med doft av Barcelona

   Marcus Aujalay är, trots sina unga år, en mycket välmeriterad kock som vunnit många prestigetitlar genom åren. Hans matkoncept är enkelt, det ska vara gott och utan onödig tillkrångling.
  I den här boken har han besökt matmetropolen Barcelona vid Medelhavet och den har inspirerar Markus Aujalay på många sätt.
    I " Mina favoriter från Barcelona" bjuder han på enkla recept med smak av den vackra gamla staden. Mat han själv lagar hemma och som har en speciell plats i hans hjärta. Följ Markus uppför paradgatan las Ramblas, in i den världsberömda saluhallen la Boqueria och till rader av läckra tapas.    
     Boken är paketerad på ett nytt och praktiskt sätt för hemma-matlagaren. Den är försedd med ringpärm och kan ställas på högkant. Varje enskilt beskrivet recept upptar en egen sida, vilket gör att mästerkocken kan stå bredvid dig på köksbänken när du lagar middag. Bokens bilderna är tagna av Ingvar Eriksson.
   Boken ingår i serien Mästerkockarna vid din spis ingår också Melker Anderssons Mina frestelser från grekiska övärlden, Stefano Catenaccis Mitt goda Toscana och Danyel Couets Mina smaker från Provence.
   Helt klart en serie värd att samla på när inspirationens låga i köket är liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar