Min blogglista

lördag 28 februari 2015

Pengarna och livet

 Kvinnor tvivlar tyvärr ofta på sin egen auktoritet och kompetens. Man måste ta och få ta större plats inte minst ekonomiskt. Det är stärkande för självkänslan och bra på alla sätt.
    Så beskriver ekonomijournalisten Birgitta Piper anledningen till varför hon skrev boken "Pengarna och livet." Alla sparformer och pensionslösningar och försäkringar och elpriser och lån och räntor och fonder och avgifter är en djungel som inte ens experter har full koll på. Hur ska då vanliga dödliga, kunna fatta rätt beslut?
    Jo, genom att skaffa oss kunskap och ställa både frågor och krav, menar Birgitta, som i den här boken reder ut begreppen. På sitt rättframma och lättillgängliga sätt erbjuder Birgitta med en rad experter i ryggen råd och varnar för vanliga fallgropar. Pengarna och livet är boken för dem som vill skaffa sig bättre koll på sin ekonomi.
   Boken baseras på den stora mängd frågor hon fått till M Magasin. Den gemensamma nämnaren för de flesta frågorna är denna: Vart ska jag vända mig för att få bra och oberoende ekonomiska råd? Hjälp mig. All den frustration, villrådighet och utsatthet som strålar ur alla läsarbrev har under åren lagrats och mynnar nu ut i ett allt starkare muller .Så här kan vi faen i mig inte ha det!säger hon.
  Hon skriver enkelt, humoristiskt, klokt och med mycket goda råd och är definitivt inte rädd för att sätta ner foten när det gäller mesighet i fråga om pengarna. Något många kvinnor kan vara glada för den dag de finner sig ensamstående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar