Min blogglista

onsdag 28 december 2016

Katten i centrum

Nu har den kommit. "Katt People" är en fotobok som utforskar den speciella relationen mellan katt och människa. Ett förhållande som är intensivt och innerligt, men också komplext och ojämlikt.
    Det här är en bok om katter och de människor som älskar dem.
    De fina bilderna är tagna av Julia Lindemalm i katternas originalmiljöer där de lever till vardags med text av kulturjournalisten Annina Rabe.
    De berättar till exempel om Birgitta, som har 22 katter i sin trädgård och som hon räddat från avlivning. Här finns Anders, som klär sin nakenkatt i klänning köpt i hundaffär. Och katten älskar sina kläder! Katten Grålis och många andra förvildade katter matas varje dag men har aldrig känt en människa.
   Lindemalm, som fotograferat, intresserar sig för förhållandet mellan djur och människor och har sammanställt utställningen Zoo World. Det här är hennes första bok.


1 kommentar:

  1. Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)

    SvaraRadera