Min blogglista

tisdag 31 maj 2022

Böcker och erotik

"Mellan raderna" är första delen i en ny serie som utspelar sig i förlagsvärlden, med Johanna Schreibers vassa
humor och träffande samtidsblick får man följa människorna kring Schantz förlag.Det här är första delen i en planerad trilogi och del två kommer snart. I den här delen står PR-strategen Emily i centrum. Hon ägnar dagarna åt att ta hand om självupptagna författardivor och planera storslagna releasefester. Samtidigt försöker hon läka såren efter en uppslitande skilsmässa och anpassa sig till ett liv som varannan vecka-förälder.Samtidigt pågår en maktkamp på förlaget. Grundaren Otto Schantz har gått ur tiden. Vem av hans arvtagare ska gå vinnande ur striden om Schantz förlag? Men när hon träffar den karismatiske serietecknaren Herman på förlagets sommarfest slår det gnistor direkt. Men att kombinera den nya förälskelsen med krävande författare och chefer som inte drar jämnt visar sig vara allt annat än enkelt. Det är både lättsamt och initierat, det jag stör mig på - men det är kanske åldersfråga - är att författaren brer på så tjockt med erotiska skildringar sida upp och sida ner. Inte för att jag är pryd men jag tycker att det ibland räcker med antydningar och glimtar av denna vanliga mänskliga aktivitet. Men bortsett från det är det nöjsam läsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar