Min blogglista

lördag 14 januari 2023

Doggerland & Gotland på kommande

Min blogg har legat för fäfot en månad edan jag varit sjuk men nu ska jag försöka bättra mig och komma med ett par tips. Har läst om de första delarna av Maria Adolfssons Doggerlandserie och de är ju ruskigt bra. Därför blev jag glad när jag såg att det kommer en ny bok i serien, del sex faktiskt, i mitten av februari."Nödvändigt ont" heter den och handlar om en konstnär som försvunnit spårlöst. Naturligtvis blir det Karen Eiken Friis som ska lösa upp det trassliga nystanet. I februari kommer också en ny Anna Jansson där en hemlig droppstensgrotta under Visby spelar roll för intrigen vad man kan förstå av förlagets förhandsreklam. Just nu väntar jag på SEbastian Johans andra roman, "Döden och Kerstin" som ham handlar om sjöfart då och nu, om en gammal sjömans minnen och hur de bryts mot den moderna tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar