Min blogglista

söndag 21 augusti 2011

Supertanter ??

Budskapen är minsann många.
   På en del håll höjs "tanten" till skyarna, unga kvinnor vill vara tanter i tantiga kläder och med tantiga vanor. Å andra sidan, i tanternas eget magazin M så kämpar man emot tantighet och uppmana människor att vara så gamla de känner sig. Forever young kanske...
   Och så har jag läst Elin Eks bok "Supertanten" som ger recept på kakor, sylt o0ch husmanskost, serien Supertanten och en massa om tantighetens koder. Vill man kan man göra ett tantquiz och få veta hur hög tantfaktor man har.
   Jag vet inte. Jag känner mig kluven. Visst hör väl jag till generation tant men inte tänker jag lägga mig till med någon tantstyling.
   Jag har ju alltid lagat mat från grunden, sytt och stickat och tagit vara på rester. Det är ju ett sätt att leva, att inte slösa med resurserna. Det finns många som lever så utan att vara tanter.
   Så jag tänker vara så trendig att jag struntar i trenden - fast jag vet att den finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar