Min blogglista

onsdag 10 maj 2023

Tillbaka bland bokläsare


Kära läsare av min blogg, ni har inte hittat någonting nytt av mej på månader. Det beror på att den tuffa cancerbehandling jag fått i Åbo fullständigt slog knock på mej. Det fanns veckor i vintras när jag inte ville och orkade läsa - och det gjorde mej orolig. Men nu känns det som om jag orkar ta upp bloggtråden igen, fast jag är ringrostig. Fick fundera på hur man gör för att lägga till bild!

Börjar med att presentera en lättläst och underhållande bok, det är bok nummer fura i Frida Gråsjös serie om det fiktiva Rosnäs i Dalsland. "Drömläge i Dalsland" heter den och i centrum står tv-producenten Dina Dimovic. Hon blir snuvad på chansen att producera sitt drömprogram på TV samtidigt som hennes förhållande går i stöpet och då tar hon ut alla sina semesterdagar och flyr till Dalsland. Tretton veckors ledighet borde få henne på fötter igen, och dessutom kan hon följa psykologens råd och konfrontera sina känslor.
   Den lilla stugan hon hyr per annans borde vara den ideala platsen för återhämtning, men sommaren blir betydligt mer händelserik än Dina kunnat föreställa sig på alla sätt och vis. Som det ju ska vara i en äkta feelgoodintrig.

Författaren är jurist och feelgoodförfattare, bosatt i Karlstad. Hon har haft stora framgångar med sin Rosnäs-serie,som är balsam för trötta själar. Någon recensent föreslog att böcker som denna borde skrivas ut till stressade nutidsmänniskor och tanken är inte så dum.I alla fall, en bra bok att ha som sommarläsning.



2 kommentarer:

  1. Hjärtligt välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Hurra! du är tillbaka. Jag har saknat dig mycket.

    SvaraRadera