Min blogglista

fredag 16 september 2011

Yllepromenader kanske

2009 kom  första bok Sticka småvarmt. Nu är det dags för tvåan, "Sticka mera småvarmt" och den har en rolig underrubrik: Yllepromenader bland trottoarkanter och skogsdungar.
   Det handlar om drygt 60 beskrivningar på mössor, vantar och halsdukar plus pulsvärmare och annat smått och varmt. Inspiration hittar författaren i naturen. Höstlöv, fiskben och snäckskal plus flugsvamp.
   Måste säga att jag blev riktigt sugen på den fina röd-vita flugsvampsmössan - den är snygg. Många skulle säkert säga att den passar en vasstungad kritiker fast jag vet inte. Så dödligt giftig är jag nog inte.
   Men det är en jättebra inspirationsbok om man vill ge bort värmande julklappar. Och inget slår en gåva som är unik och handgjord.
   Och ja, jag har insett att hösten är här. Tidigt mörknade kvälla och en syrlig doft i näsan när man går i skogen. Men varje årstid har ju sitt behag, hösten är kravlös. bara att bo in sig om man vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar