Min blogglista

tisdag 24 maj 2011

Babbens bästa bitar

Babben Larsson, ståupp-komiker med vasst bett, har skrivit en alldeles oemotståndlig bok. "Jag vägrar dö nyfiken" heter den och volymen finns även i pocket.
Vad den handlar om?
Svårt att säga. Allt från barndoms- och turnéminnen till Babbens refexioner kring liv och död. Och texterna är genomtrufferade med citat ur Babbens scenshower. På oförfalskat gutemål dessutom.
Det bästa med Babben är att hon kan garva åt sig själv och de misstag hon gjort. Dert enda hon inte kan skämta om är att ge publiken det som publiken vill ha.Som yrkeskvinna är hon dödligt seriös.
Och nog bjussar hon på sig, ur en show från 2008 kommer följande prata:
"Jag tänkte måle om sovrummet i min nye lägenhet. Då sa dem i färgaffärn att man skulle ha grönt där på väggarna, det skulle va lugnade på nåt sätt. Jag sa: Jag är nyskild. Tror du jag vill ha det lugnt i sovrummet?

1 kommentar:

  1. Visst är det en riktigt charmig bok. Jag lyssnade på den som ljudbok uppläst av Babben själv vilket gjorde lysnandet lite extra roligt.

    SvaraRadera