Min blogglista

onsdag 30 maj 2012

Tillbaks till favoriten

Jag har skrivit om amerikanska deckarförfattaren Diane Mott Davidson (bilden), hon som kombinerar
 passionen för matlagning med passionen för deckarjobb hos Goldy, populär cateringkvinna i Aspen Meadow i Colorado.
   Tre av hennes böcker har getts ut på svenska och dem hittar man på bibliotek. I min hylla står bland annat "Med mord på menyn" som heter "Dying for Chocolate" i original. Den har jag köpt på bokrea för 57 finska mark i tiden, enligt prislappen.
   Det är en bra bok och jag gillar beskrivningen av småstaden. Som småstadsbo märker man att mycket är gemensamt för alla småstäder. Fast Mariehamn har inte så mycket våldsbrott som Aspen Medow - tack och lov.
   I den här boken har Goldy och hennes son flyttat in hos en rik kund för att Goldy ska kunna känna sig trygg för de attacker som hennes våldsamma ex-make utsätter henne för. Men lugnet är bedrägligt i det fina villakvarteret och döden lurar om hörn. Läs gärna en kulinarisk deckare i sommar. På engelska finns 16 olika titlar av Davidson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar