Min blogglista

måndag 25 juni 2012

Känsla av höst

   Inte nog med att det varit första dan på jobbet efter semestern. Riktig höstkänsla fick man av att se på hur regnet vräkte ner och blåsten som böjde träden mot marken.
   Dessutom låg Svensk Bokhandels höstnummer på över 600 sidor och väntade på skrivbordet. Och jo, jag vet att det är juni men nog kände jag ett stråk av höst i luften idag. Fast i morgon är det väl glömt.
    Nu väntar uppgiften att beta av förlagen, se vad som är intressant och mindre intressant, välhjaj och fundera vad man vill lägga lästiden på. Inte så lätt alla gånger.
 Här finns allt från biografi över prinsessan Madeleine, en hamsters dagbok och pekbok för unga huliganer - för att bara nämna tre slumpvis valda titlar.
   Nu ska jag kura ihop mig och njuta av höststämningen i juni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar