Min blogglista

onsdag 15 februari 2012

Stiliga karlar

    Att det kommer ut böcker om mode riktade till kvinnor är vanligt men böcker riktade till män är en raritet.   
   När jag hittade Camilla Thulins "Karlar med stil" på bokrea slog jag till med en gång. Dels för att jag gillar hennes sätt att skriva, rakt på och begripligt. Hon hymlar aldrig om vad hon tycker är fult.Dels för att hon lyckats få komma en rad intressanta män in på livet. Anglofilen Johan Hakelius, Ålandsbördige föreläsaren Kjell A Nordström, skådespelaren Johan Rabeus till exempel.
    Kjell A berättar om sin ungdoms klädorgier när alla stilar skulle provas. "Jag minns att jag fick ägna kvällarna åt att förklara att jag inte var gay" säger han i boken. Om sin nuvarande klädkod säger han att han ser sina föreläsarkostymer som scenkläder och i hans garderom ingår ett hundratal svarta plagg där allt kan kombineras.
    Och så har han ett gott råd till män som vill vara välklädda: Håller er nära kvinnor, de har en mycket högre kunskap om stil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar