Min blogglista

fredag 22 november 2019

Kärva Grönland

" Mannen från Thule" är den andra fristående spänningsromanen av Mads Peder Nordbo -med journalisten Matthew Cave i huvudrollen. Det är en arktisk noir deckare där dagens Grönland också bär spår av sin splittrade historia historia.Och författarens efternamn Nordbo passar verkligen, han är född i Danmark, har studerat i Sverige men bor nu i Nuuk på Grönland. Ett område med 55 000 invånare och utan vägar. Man tar sig fram med flyg, båt eller släde.
   Journalisten Matthew Cave har flyttat till Grönland, delvis för att lämna minnena från sitt liv i Danmark bakom sig. På Grönland stöter han på information om sin egen far, en amerikansk soldat som var stationerad på den amerikanska militärbasen Thule.
    Men hans pappa tycks ha försvunnit under mystiska omständigheter.Matthew upptäcker också att han har en yngre halvsyster, Arnaq och hon har åkt iväg med sina kompisar för att sova över i den övergivna hamnstaden Færingehavn. När ungdomarna inte hör av sig beger sig Matthew och hans vän Tuparnaaq dit och upptäcker att något måste ha gått mycket fel. Två av ungdomarna är döda medan Arnaq är försvunnen.Trådarna går tillbaka till någonting som hände på militärbasen i Thule på 90-talet.
   En riktig nagelbitare som är svår att lägga ifrån sig.


1 kommentar:

  1. Jag är inte säker på att jag kunde ha gjort det utan dig. Jag skulle ha gett upp och trodde att eftersom min man såg någon annan och han sa att vi var klara. Efter att Dr.oduduwa lunsjat en magisk kärleks-spell, ringde min man mig på mobiltelefon för att be om ursäkt och han återvände hem.
    Tack så mycket till Oduduwa för att jag tog tillbaka min man hem efter 3 års separation. Vi är för alltid förälskade nu mer än någonsin tidigare, kärlek stavdelar fungerar riktigt snabbt inom 2 dagar all min kärleksförhållandekris var över.

    (Dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    Detta är Dr.Oduduwas personliga kontaktadress, jag rekommenderar starkt att du kan kontakta honom för lösning på äktenskapsproblem som; om du vill avbryta skilsmässdomstolsförfaranden, Love-spell för att locka till ny kärlek, Stava för att föra tillbaka din ex pojkvän inom 48 timmar ... 100% möjligt Oduduwa Magic-Love spell ställde tillbaka min man hemma inom 2 dagar efter att stava lunchaktivering

    SvaraRadera