Min blogglista

torsdag 27 februari 2020

Serien om Smögen

 Anna Ihrén tillbringade alla sina somrarna på Smögen och i dag bor hon med sin man och sina barn i Sjövik, där de byggt sitt drömhus på ett gammalt betesfält." Fyrmästaren" är den fjärde fristående kriminalromanen i Morden på Smögen-serien. Sägas bör att Ihrén har alla förutsättningar att bli lika bra och locka samma publik som Viveca Sten eller Ann Rosman gör. Intressant är det alltid att läsa om maritima miljöer.
     Höstmörkret har lagt sig över Sotenäset. Under en promenad till den berömda badplatsen Marmorbassängen får Karl Ström, till vardags analytiker inom polisen, syn på en död kvinna i det kalla vattnet. Det visar sig vara den amerikanska ambassadörens dotter, Tricia Andersen.
    Fallet tilldelas Sandra Haraldsson och Dennis Wilhelmson på Göteborgspolisen. Karl Ström framstår snart själv genom en rad omständigheter som huvudmisstänkt. Samtidigt pekar polisduons efterforskningar mot den gamla fyren på Hållö.
   Kan det möjligen finnas en koppling mellan någon av de gamla fyrmästarna och den döda Tricia Andersen?

1 kommentar:

  1. Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)

    SvaraRadera