Min blogglista

onsdag 21 augusti 2013

Vilken kartbok!

   Tänk om det funnits barnböcker som "Viktiga kartor för äventyrare och dagdrömmare" när man var liten. Sarah Sheppards nya bok får mig att gå i spinn, nästan så jag vill vara barn på nytt.
  Hennes dinosaurieböcker är levande legender och kan läsas gång på gång och den här boken är av samma kaliber. Författaren gör bokens text, bilder och layout.
 Viktiga kartor är en riktig drömbok för nyfikna kartresenärer som vill uppleva spänning och faror - utan att på riktigt riskera liv och lem. Var hittar man giftiga djur, mystiska platser, ädelstenar, skatter, vulkaner, jordbävningar, de högsta bergen och de djupaste  haven? 
   Efter att ha läst denna äventyrsatlas vet man precis vart man ska åka om man vill uppleva äventyr på riktigt eller få nytt bränsle till sina dagdrömmar. Själv aktar jag mig nog för områden där det finns maneter som havsgeting och ormar som inlandstaipan. Blåringad bläckfisk verkar inte heller vara någon höjdare att möta.
  Men läsa om dem går bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar