Min blogglista

fredag 3 augusti 2012

Känsla av höst nu

  Visst får man känsla av höst när höstutgivningens titlar börjar rassla in.
  Idag kom Ulla-Lena Lundbergs nya roman för läsning. "Is" heter den och handlingen börjar i Kökars prästgård åren efter kriget. Jag ser verkligen fram emot läsning för Ulla-Lena är en mycket skicklig berättare.
  Och om Kökar, utskärssocknen med säregen natur, har hon skrivit tidigare, både dokumentärt och i romanform. De två romanerna om Kungens Anna är verkligen mycket läsvärda. Skildringen av utskärgården som den var då, före skärgårdsfärjor och elektrifiering, är verkligen bra. Kan jag säga för även jag var med i den miljön när jag var barn. Men idag är allt annorlunda och tidens hjul rullar ju framåt.
  Bokens recensionsdatum ligger en månad framåt i tiden så den behöver, tack och lov, inte stressläsas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar