Min blogglista

lördag 29 juni 2013

Precis som George

  Jag har just upptäckt en ny deckarförfattare, ny för mig alltså. Det är amerikanskan Deborah Crombie, som precis som den mer hos oss kända amerikanskan Elizabeth George, alltid skriver om brott i brittiska miljöer och är väl bekant med dem.
  Det var svernska deckarförfattaren Ingrid Hedström som tipsade om Crombie och hon har helt rätt, det är en skicklig författare med många titlar att upptäcka. Men för att göra det måste man läsa på engelska, ingen av hennes böcker har översatts till svenska!
  Jag fick tag på hennes tredje bok -  Leave the Grave Green -
om radarparet Duncan Kincaid och Gemma James, som jobbar för Scotland Yard. De har kallats in för att se på en märklig dunkningsolycka nära London.
  Har kommit halvvägs igenom och en sak är säker: jag vill läsa fler böcker av Crombie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar